post

פריצה לבית פוגעת באיכות החיים ובתחושת הביטחון של בני המשפחה. מלבד הסכנה הברורה לחפצים האישיים וההפסד הכספי, הפריצה גם עלולה להוריד את ערך הנכס ולגרום עוגמת נפש רבה לכל המעורבים. עם זאת, כיום בהחלט ניתן להגן על הבית מפני פריצה ואפילו מריגול. הנה כמה אמצעים לפניכם שיכולים לעזור:

א. מערכת אזעקה – הכי נוח להגן על הבית בעזרת מערכת אזעקה היקפית. בניגוד למה שנהוג לחשוב, אזעקה לא מיועדת רק לבתי קרקע והיא מתאימה גם לדירות בבנייני מגורים משותפים. המטרה של מערכת אזעקה היא לייצר הרתעה מסוימת ובמידת הצורך לדווח על הפריצה לחברת אבטחה.

ב. מצלמות – גם בעזרת פיזור נכון של מצלמות מסביב למבנה ובכניסה לדירה ניתן לייצר הרתעה. כאן המטרה היא לאו דווקא לעדכן בזמן אמת על הפריצה, אלא להתריע מראש או במידת הצורך להשתמש בתיעוד של הווידאו על מנת למצות את הדין עם האשמים.

ג. אימוץ הרגלים נכונים – מודעות לסכנות שנובעות מפריצה יכולה לסייע באימוץ הרגלים נכונים. הרגלים מן הסוג הזה יהיו נעילה של הבית כאשר יוצאים ממנו, החלפת מנעולים אחת לתקופה מסוימת למניעת בלאי ושחיקה, השארת אורות דלוקים, הימנעות מהשארת מפתחות מחוץ לבית וכן הלאה. ככל שההרגלים מאומצים בשלב מוקדם יותר, כך סביר להניח שהסיכוי לפריצות ירד.

עם מי אפשר להתייעץ לגבי מיגון של הבית?

חשוב מאוד לערב אנשי מקצוע מקומיים אם רוצים למגן את הבית ולמנוע פריצות. מי שגר באזור המרכז יכול להתייעץ עם מנעולן בפתח תקווה מקצועי, בעוד תושבי הצפון יעדיפו ליצור קשר עם חברות בחיפה. בחירת איש מקצוע מקומי קריטית כי רק הוא מכיר את הסיכונים בכל שכונת מגורים ואת חברות האבטחה הרלוונטיות לטובת המשימה.

בסופו של דבר, מיגון של הבית מפני פריצות וריגול כרוך בהשקעה אך הוא שווה את המאמץ. זו השקעה משתלמת לטווח הארוך ושיטה מעולה לשפר את תחושת הביטחון של הילדים והמשפחה. המיגון קריטי בכל סוגי הדירות, ניתן לבצע אותו בשיטות שונות ואפשר גם להתייעץ עם אנשי מקצוע.