מזמינים דלת חדשה?

איך מחליפים צילינדר לדלת בטון?

רוב הדלתות הסטנדרטיות עשויות מעץ או ממתכת. אולם, ישנם דלתות העשויות מבטון.
כלפי חוץ, אפשר להדביק טפטים על דלתות בטון, וכך הדלת תיראה כמו דלת רגילה ממתכת. אולם, לפני שמגיעים לשלב החלפת הצילינדר בדלת הבטון, ישנו תהליך ארוך עד שדלת הבטון מותקנת.

אם הדלת מותקנת בקיר בטון, יש לדאוג לאפשרות של יצירת פתח לדלת בטון. בשביל ליצור את הפתח, יש צורך לנסר את הבטון. כאשר נוצר הפתח, אפשר להתקין את דלת הבטון. יציקת דלת הבטון, נעשית בתהליך נפרד. יש לנסר בתוך דלת הבטון חלל עבור הצילינדר.

למה יש צורך להחליף צילינדר לדלת חדשה?

אם השקענו וקנינו דלת חדשה- מדוע שיתעורר צורך להחליף צילינדר לדלת? כידוע, הדלת החדשה תגיע עם צילינדר מותקן. אבל, לפעמים המנעול המותקן בדלת יהיה תוצרת סין, והמשווק יסרב להחליף לצילנדר תוצרת רב בריח או מולטילוק. במקרים אלו, מומלץ להחליף לבד את הצילינדר. גנבים אינם מבדילים בין דלת ישנה לדלת חדשה. ולכן, כאשר הדלת החדשה נפרצת, יש צורך להחליף צילינדר לדלת החדשה. לפעמים המפתח אבד, ולא הכנתם עותק, ואז- לא נותרה לכם ברירה, ועליכם להחליף לדלת החדשה צילינדר.

האם כדאי להזמין מנעולן להתקנת צילינדר?

מתי כדאי להזמין מנעולן להתקין צילינדר בדלת? לחלק מאתנו יש ידי זהב. יכולים לפרק ולהרכיב בעצמם כל דבר. ולכן, אם יש לכם ידי זהב, ולא מדובר בהתקנה מורכבת- אתם יכולים להתקין את הצילינדר לבד. אבל, לא כולנו יודעים כיצד להתקין צילנדר. ישנם דלתות אשר ההתקנה בהם מורכבת יותר- כמו דלתות רב בריח. המחירים שגובים המנעולנים, אינם מחירים גבוהים. לרוב, התקנת צילינדר בדלת תעלה פחות מ300 ₪.

כאשר אתם מחליטים להתקין לבד צילינדר, עליכם לשאול את עצמיכם מספר שאלות:

  • איזה סוג צילינדר אתם קונים לדלת? אם החלטתם להחליף לבד את הצילינדר לדלת, מומלץ לכם לבדוק היטב איזה צילינדר מתאים לסוג הדלת. לא כל צילינדר אפשר להתקין בכל דלת. לכן, חשוב שתיקנו את הצילנדר בחנות עם צוות מקצועי, שייתן לכם הכוונה מדויקת.
  • האם ניתן לשכפל מפתחות של הצילינדר אותו אתם רוצים לרכוש? חשוב מאוד לשכפל מפתחות. ישנם צילנדרים עם מפתחות שקל לשכפל, ועלות השכפול אינה יקרה. לעומת זאת, ישנם צילנדרים שלא ניתן לשכפל את המפתחות בכל מקום. ואם ניתן לשכפל- עלות השכפול למפתח בודד, תהיה יקרה מאוד. יש בכך יתרונות וחסרונות. יש משפחות שייבחרו צילינדר לפי המחיר הזול, ויש משפחות שיעדיפו לשלם מחיר יקר על שיכפול מפתח, אך שיהיה להם מפתחות שלא ניתן לשכפל בכל מקום.
  • איזה סוג נעילה אתם רוצים לדלת? כאשר יש ילדים קטנים בבית, מומלץ לשים בצד הפנימי של הבית ידית מסתובבת. כך בני הבית לא יינעלו בשעת חירום. אך מומלץ תמיד לשים בריח לנעילה עליונה.