post

מנעולן הינו מקצוע מלא בקצב, המתאים לאנשים שיש להם יכולת להגיב בתוך זמן קצר ולמצוא פתרונות מהירים עבור אנשים, המצויים בסיטואציות לא נעימות ותחת תחושת לחץ. קיימים אלפי מנעולנים בישראל ונדמה שהתחרות בתחום הזה הולכת וגוברת. גם אם העסק שלכם עובד כמו שצריך ולא חסרים לכם לקוחות, ייתכן ש"חשיבה בקטן" והשלמה עם הסטטוס הנוכחי לא תועיל לכם לטווח הארוך. יכול מאוד להיות שבעוד זמן מה תרצו להגדיל את העסק, אך חשוב שתקבלו את הכלים המתאימים לעשות זאת, מהאנשים שתפקידם הוא לייעץ לעסקים ולארגונים.

להפוך את העסק הקטן שלך להצלחה – מחלום למציאות

קבלת ייעוץ ארגוני אינה שייכת רק למפעלי הייטק או לחברות יצרניות גדולות – גם בעלי עסקים קטנים או כאהל שנמצאים בשלבי ההקמה הראשונים שלהם, יכולים להסתייע באנשי מקצוע מתחום הייעוץ והליווי לעסקים. המטרה היא לקדם את העסק לקראת מיצוי הפוטנציאל שלו, תוך ראייה קדימה ומחשבות לגבי העתיד. ניהול העסק במבט מאקרו ויצירת תוכנית עבודה למרחקים ארוכים, יכולה להוביל אתכם כמנעולנים בעלי עסק קטן, עד להקמה של חברה גדולה או אפילו רשת ארצית בתחום זה, תוך הרחבת השירות שאתם מעניקים ללקוחות שלכם.

האם ייעוץ מקצועי יכול להתאים גם לבעלי עסקים וותיקים?

ישנם אנשים שמנהלים עסקים בתחום המנעולנים וכן בתחומים אחרים, אשר עובדים באותו המקום מזה שנים רבות וצברו ניסיון רב. הפתיחות בקרב מנהלי עסקים שעובדים כבר תקופה ארוכה באשר לקבלת ייעוץ ממישהו "מבחוץ" היא פחותה, אך לעיתים דווקא במקרים כאלה היא הנדרשת ביותר.

מנהלים של עסק בן 30 שנה עלולים לחשוש מקבלת ייעוץ עד כדי כך, שגם אם העסק נקלע לקשיים הם יעדיפו לנסות ולפתור את הבעיות בכוחות עצמם, מה שפעמים רבות יוביל לגירעון גדול אף יותר. מסיבה זו חשוב להכיר את עניין הייעוץ הארגוני מקרוב ולהבין, כי כל תהליך הוא מותאם-לקוח, כך שיועץ בעל ניסיון יידע לבנות תוכנית הבראה ייחודית עבור העסק הספציפי, תוך לקיחה בחשבון של נושא הוותק והחסמים באשר ליישום עצמו. לעיתים ליווי עסקי שכזה יכול להציל עסקים מנפילה כלכלית מסוכנת וכן להשיב לחיים עסקים וותיקים שכבר עמדו להיסגר.

לעבוד לפי תכנית ולהגשים שאיפות מקצועיות

במקרים רבים נדרשת נקודת השקפה נטולת אינטרסים, שתצביע על הכשלים וכן על החוזקות בארגון, כאשר השינוי המתבקש יתבצע לאחר עיבוד כל הנתונים הקיימים. ישנם ארגונים שבשלים יותר או פחות לתהליך של ייעוץ, אך יועץ ארגוני טוב יוכל לסייע לכל מנהל בהתאם לאופיו ולתרבות של העסק שאליו הוא מתלווה.

מנהלים שחולמים להפוך לדומיננטיים בתחומם, גם כאשר מדובר בתחום כה תחרותי כמו מנעולנים, יכולים בהחלט לעשות זאת במידה והם אמיצים מספיק בכדי להוביל את העסק שלהם קדימה מבלי לחשוש מדעות קדומות, ממתחרים חזקים או מכל משוכה אחרת בדרך אל ההצלחה.