הרבה פעמים יש כל מיני תקלות עם המנעול או המפתח שלא מצריכות החלפה של חלקים. למשל, המפתח לא יוצא מהמנעול או לא נכנס למנעול, המפתח נשבר בתוך המנעול ואפשר לשחרר אותו, שלט לא תקין לרכב הדורש תיקון או החלפת סוללה, הדלת לא נפתחת בעקבות מפתח תקול, דלת טרוקה וכדומה. בשונה ממצבים בהם נדרש להחליף צילינדר או את המנעול או לפעמים אפילו את הדלת כולה ואז המחיר להזמנת מנעולן יכול להיות גבוה, מחיר ממוצע לביקור של מנעולן מבלי שהחליף לנו חלקים נע בין 250-400 שקלים במקסימום.

איך בוחרים מנעולן מקצועי?
ובכן, מכיון ומדובר בשוק פרוץ ויש המון חאפרים שמשחקים אותה בעלי מקצוע ויכולים לגרום ליותר נזק מתועלת שלא לדבר על גנבים שמשכפלים את המפתחות שלכם על הדרך כשהם ”מבצעים את התיקון“,חשוב לבחור מנעולן מקצועי שזו באמת העבודה שלו, מישהו אמין שאתם יכולים לסמוך עליו. אז הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לשאול אנשים שאתם מכירים: חברים, שכנים, קרובי משפחה, קולגות לעבודה, מכרים… מישהו שהתנסה לאחרונה בביקור של מנעולן זמין ומקצועי שאפשר לסמוך עליו. במידה ואתם לא מצליחים לאתר מישהו כזה לא בשיחת טלפון ולא דרך קבוצות הווטצ‘אפ השונות, כדאי לבצע סקר שוק קצר באינטרנט ולצלצל לכמה מנעולנים במקביל.

חשוב לבדוק שהמנעולן קודם כל מוסמך וכי יש לו תעודה המעידה על כך שעבר הכשרה וכי הוא מחזיק בתעודת יושר של המשטרה. בנוסף, חשוב לבחור מנעולן שמין שעובד בהתאם לאזורים המגורים שלכם ויכול להגיע תוך מקסימום שעה, כי הרי לרוב מדובר במקרה חירום שמונע מכם להיכנס או לצאת מהבית.