post

צילינדר הוא חלק מרכזי וחשוב במנגנון הנעילה של הדלת, אליו מכניסים את המפתח ולאחר סיבוב המפתח גלגל השיניים הפנימי במנגנון מסובב את הבריחים במנגנון הנעילה של הדלת. כאשר המפתח נכנס בקושי, מסתובב חלק או שקשה לסובב אותו – כנראה שהגיע הזמן להחליף את הצילינדר.

מה זה בדיוק צילינדר?

צילינדר הוא חלק ממנגנון הנעילה בדלת, יש צילינדר בדלתות כניסה ובדלתות פנים. את המפתח מכניסים לתוך הצילינדר שתפקידו לגרום למנעול הדלת להכניס את הבריחים למקומם בדלת באופן מדויק וחלק, ללא צורך בהפעלת כוח פיזי. הצילינדר בנוי בצורה של חריצים המתאימים בדיוק רב לפינים הממוקמים על המפתח. כדאי לדעת כי יש עשרות סוגים של צילינדרים, ביניהם גם צילינדרים מתוחכמים המקשים מאוד על פורצים לבצע את זממם.

חשוב לציין כי פורצים וגנבים מתמקדים בעיקר בפריצת הצילינדר מאחר וזהו המנגנון הנחשב לחוליה החלשה במנגנון הנעילה של הדלת. כאשר בוחרים צילינדר משוכלל ומתקדם מפחיתים את הסיכוי לפריצת הדלת ומעטים הגנבים שיודעים כיצד להתמודד עם צילינדר איכותי ומתקדם טכנולוגית.

בדלתות כניסה מהדור הקודם ובדגמים רבים של דלתות פשוטות יחסית ניתן למצוא צילינדר המפעיל לשון בעזרת מנגנון תפוס בנוי או על ידי מפתח 0. זהו מנגנון יחסית פשוט וקל לפרוץ אותו באמצעות קידוח התוף של הצילינדר, נענוע חזק ושבירת המנגנון או באמצעות טכניקה הנקראת פריצה שקטה. לכן, מומלץ לרכוש צילינדר איכותי שאינו בולט החוצה מהדלת וכך מקשים על הפורצים וזוכים לביטחון מיטבי.

כיום יש בשוק צילינדרים מתוחכמים כדוגמת צילינדר מוגן שבירה, יש גם דלתות הכוללות מנגנון ייעודי להגנה על הצילינדר מפני קידוחים ושבירה.

מתי כדאי להחליף את הצילינדר בדלת?

החלפת צילינדר היא מלאכה שכל מנעולן מוסמך מסוגל לבצע, כדאי להזמין מנעולן בהתאם למקום המגורים או מקום העסק שלך. אם אתה גר באזור חיפה והקריות תוכלו להזמין מנעולן מומלץ בקריות ותקבל שירות מקצועי, מהיר ויעיל, תוך התחייבות לעלויות משתלמות ולמחיר הוגן ותחרותי.

חשוב לציין כי החלפת צילינדר נחשבת לבעיה שכיחה בתחום המנעולנות, זו עבודה מהירה יחסית מאחר ואין צורך להחליף את כל מנגנון הנעילה של הדלת אלא רק את המנגנון המופעל באמצעות מפתח. יש צילינדרים פשוטים שכל אחד יכול להחליף בעצמו, בשיטות עשה זאת בעצמך, אך תמיד כדאי להזמין מנעולן, במיוחד אם מעוניינים לשדרג את המיגון ולהחליף לצילינדר איכותי ויעיל יותר.

הסיבות העיקריות להחלפת הצילינדר הן:

  • במצבים של אובדן צרור המפתחות מומלץ להזמין מיד מנעולן להחלפת הצילינדר.
  • במצבים של גניבת המפתח חשוב להזמין מנעולן מומלץ בקריות או מנעולן המציע שירות ביישוב בו אתם מתגוררים.
  • החלפת צילינדר עקב תקלה במנגנון.
  • כדאי להחליף צילינדר כאשר נכנסים לדירה חדשה.
  • המפתח מסתובב על ריק.
  • קושי להכניס את המפתח לחור המנעול.
  • רצון לשדרג את רמת המיגון.