post

חווית שכחת מפתח לבית, היא כזאת שכמעט כל אחת ואחד עוברים בשלב כל שהוא בחייהם, תוך שהחוויה הלא נעימה מותירה אותנו חסרי אונים מול דלת סגורה.

מצבים כאלה, בהם שכחנו את המפתח לדלת הבית, יכולים לקרות בכל זמן ושעה, כמו למשל אחרי בילוי, באמצע הלילה, אחרי יום עבודה מתיש, או אפילו כאשר יוצאים לרגע אחד החוצה ושוכחים כי הדלת ננעלת מבפנים! לכן חשוב לדעת כיצד מתפקדים בשעה שאתם נמצאים בצד הלא נכון של הדלת.

 

אז מה עושים? הנה כמה שיטות להתמודדות:

קודם כל נרגעים

אם שכחתם את המפתח לבית, חשוב בראשית להירגע. יש לנשום עמוק ולהבין כי מצב זה יכול להפטר בקלות במידה ותשקלו את הצעדים שלכם ולא תבצעו פעולות מסוכנות. חשוב לא לנסות להכנס לבית ב"דרכים לא דרכים" כמו באמצעות טיפוס על קירות, חלונות וגגות. פעולה זאת מסוכנת במיוחד ויכולה להוביל לתאונות קשות.

צרו קשר עם אדם קרוב

נסו להבין למי מהאנשים הקרובים אליכם יש מפתח לבית שלכם: אולי לשכן? לקרוב משפחה או חבר טוב? נסו לפשפש בזיכרונכם ולהבין היכן מצוי מפתח הספאר, כאשר בעקבות כך יש ליצור קשר עם האדם שיכול להגיע ולחלץ אתכם מהסיטואציה.

בדקו כי הדלת באמת נעולה

רבים המקרים בהם אנשים שכחו את המפתח לבית ורק לאחר זמן מה גילו כי הדלת לא הייתה נעולה בכלל. העדר נעילת הדלת מאפשר פתרון נפלא למצבים בהם שוכחים מפתח, אך הוא אינו יעיל כלל להגנה נגד פורצים ופולשים. לכן חשוב תמיד לנעול את הדלתות ולהותיר מפתח ספאר אצל שכן או חבר קרוב.

חפשו אחר מנעולן טוב

אם אתם בטוחים שאתם נעולים מחוץ לבית ואין מי שיגיע לפתוח לכם את הדלת: מומלץ בשלב זה לחפש מנעולן טוב שיוכל לבצע עבורכם את פתיחת הדלת ובעת הצורך גם החלפת צילינדר.

מנעולנים טובים הם כאלה שעובדים וזמינים 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, בזמן שיש להם מעבדה ניידת שבאמצעותה אפשר לשכפל מפתחות חדשים בקלות לאחר החלפת צילנדר או פריצה של המנעול, כמו גם שמנעולן מעולה יגיע אליכם תוך 30 דקות בלבד ויחלץ אתכם מן הצרה.

 

כיצד מבטיחים כי לא תשכחו את המפתח?

כעת לאחר שנחלצתם מהצרה, חשוב לדעת כיצד לא מאבדים שוב את המפתח. כדי לעשות זאת יש לשמור על המפתח בתיק שאתם לוקחים עמכם או בארנק. בנוסף חשוב לשים מפתח במקום סודי במיוחד למקרה הצורך, או להפקיד את המפתחות בידי אדם קרוב לכל מקרה חירום. בכך לא תמצאו את עצמכם אבודים מחוץ לדלת הבית.